هویج خوزستان که هنگام پخت سیاه می شود

هویج خوزستان یک غذای بسیار سالم است که می توانیم به عنوان میان وعده بین وعده های غذایی در طول روز مصرف کنیم. یک گزینه غذایی واقعی هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان.
یک پروژه تحقیقاتی اسپانیایی-آرژانتینی که در آن دانشمندان UNED مشارکت دارند، استفاده از هویج دور ریخته شده را برای تولید بیواتانول پیشنهاد می کند. بدست آوردن سوخت زیستی از طریق تخمیر قندها امری رایج است، اما تاکنون با این سبزیجات امتحان نشده بود.
آشکار شد 2/4/2013 09:00 CEST

در اسپانیا، 20 درصد میوه ها و سبزیجات به دلیل عدم رعایت استانداردها دور ریخته می شوند. تصویر: Fovea Centralis.

بر اساس آخرین داده های وزارت کشاورزی، غذا و محیط زیست، در سال 2010، بیش از 420000 تن هویج در اسپانیا جمع آوری شد. بر اساس گزارش منابع وزارتخانه، از مجموع تعداد میوه ها و سبزیجات، 20 درصد به دلیل عدم مطابقت شکل یا اندازه آنها با استانداردهای لازم کنار گذاشته شد.

محققان UNED، با همکاری دانشگاه ملی دل لیتورال، دانشگاه دل سنترو آموزشی لاتین آمریکایی (هر دو آرژانتینی) و موسسه کاتالیزور و پتروشیمی (CSIC)، روشی را برای استفاده از ضایعات هویج برای تولید بیواتانول، یک ترکیب شیمیایی به‌دست‌آمده، طراحی کرده‌اند. از تخمیر قندهایی که می توانند به عنوان سوخت استفاده شوند.

ماریا لویزا روجاس، محقق دپارتمان شیمی معدنی و شیمی فنی در UNED و یکی از نویسندگان این پروژه که در Bioresource Tecnology منتشر شده است، توضیح می دهد: «ما راه حلی پایدار برای استفاده مجدد از زباله ها ارائه می دهیم.

بدست آوردن اتانول زیستی از طریق تخمیر روشی پرکاربرد با بسترهای آلی مختلف است، اما تاکنون برای هویج دور ریخته شده استفاده نشده است.

روجاس می گوید: هر محصولی که دارای کربوهیدرات باشد، چه ساده و چه پیچیده، می تواند با تخمیر الکلی به اتانول تبدیل شود. این مورد در مورد هویج است که در ترکیب خود بین 8 تا 10 درصد قندهای ساده و 1 درصد نشاسته دارد.

هر محصولی که کربوهیدرات داشته باشد می تواند با تخمیر الکلی به اتانول تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *