مرطوب کننده ها در بازار و ترکیبات آنها

اسمیت می‌گوید اکثر مرطوب‌کننده‌های موجود در بازار امروز، امولسیون‌های روغن در آب هستند و اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها برای ارائه هر گونه مواد فعال، صرفاً به انتشار متکی هستند.

برای بهبود نفوذ در این موارد، فرمول‌سازها می‌توانند از ترفندهایی که ابتدا از بخش داروسازی آموخته‌اند استفاده کنند: برای مثال، جایگزین کردن گلیسیرین با یکی از چندین گلیکول به نفوذ کمک می‌کند.

اما روش ارجح برای حل مشکل تحویل و جلوگیری از فعل و انفعالات بین مواد تشکیل دهنده، به گفته اسمیت، قیمت جدیدترین انواع پرایمر استفاده از لیپوزوم ها و سیستم های چند فازی مانند سیستم های کلوئیدی روغن-آب-روغن برای تقسیم بندی مواد مختلف است.

محصور کردن یک فاز آبی در داخل کپسول‌های فسفولیپید یا لیپوزوم‌ها، به فاز آبی کمک می‌کند از لایه شاخی، لایه‌های سلول‌های مرده پوست روی سطح عبور کرده و به عمق پوست نفوذ کند.

اسمیت می‌گوید که از سال 1995 تا 2005 شاهد بهبودی در فرمولاسیون بوده است، اما در چند سال اخیر شاهد تغییر کمتری در فرمولاسیون برای بهبود تحویل و مواد فعال بوده است و قیمت انواع کرم پودر هلویی بیشتر برای رفع نگرانی‌های مختلف بازاریابی تغییر کرده است.

اسمیت می‌گوید اولین تغییر با حذف روغن معدنی صورت گرفت که در اکثر موارد مراقبت از پوست انجام می‌شد، زیرا منافذ را مسدود می‌کرد.

او می‌گوید، سپس سیلیکون‌ها و الاستومرهای سیلیکونی با وزن مولکولی بالا اضافه شد که به سرم‌ها احساس ابریشمی می‌دهند، اما یک ماده صرفاً آرایشی هستند که شسته می‌شوند.

اسمیت می افزاید: «این کاملاً بازار را تغییر داد، زیرا این احساس ابریشمی بدون روغن یا چرب بودن واقعاً مطلوب بود. اما برای من، که به دنبال لوازم آرایشی برای اجرا بودم، این یک گام دیگر بود.» و حالا سیلیکون‌ها پرس بدی پیدا می‌کنند، این چرخه ادامه دارد.

  • منابع:
    1. The science of skincare | Feature – Chemistry World
  • تبلیغات: 
    1. گل های که باعث از بین بردن حس بویایی می شوند!
    2. تکنیک ژاپنی ها با خلال بادام برای از بین بردم چروک دور چشم
    3. استفاده از خوراک دام برای سقط جنین!
    4. خرمایی که سرطان خون را درمان کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *