سنگ آهن ققنوسی که موجب نجات جان یک راهبه در بیایان شد

انواع مختلفی از سنگ آهن ققنوس وجود دارد، اما رایج ترین مواردی که باید در مورد آنها بدانید عبارتند از:

هماتیت نام خود را از کلمه یونانی به دلیل رنگ مایل به قرمز گرفته است، این یکی از انواع سنگ آهن است که محتوای بسیار بالایی دارد و اگرچه میزان آهن خود هماتیت کمتر از مگنتیت است، سنگ معدن گاهی اوقات در سنگ آهن یافت می شود. رسوبات با عیار بالاتر که اغلب به عنوان سنگ معدن قطره ای شناخته می شود.

به عبارت دیگر، به این معنی است که به دلیل داشتن آهن بالا، این گونه سنگ معدنی هماتیت را می توان قبل از صادرات با یک فرآیند خرد کردن و غربالگری نسبتاً ساده استخراج کرد.

سنگ معدن مگنتیت دارای محتوای آهن بالاتری نسبت به سنگ معدنی هماتیت است، اما اغلب در غلظت های کمتری وجود دارد، به این معنی که قبل از استفاده از آن برای ساخت فولاد، باید غلیظ شود. این ماده دارای خواص مغناطیسی است که به جداسازی کانی مگنتیت از سنگ در طی این فرآیند کمک می کند.

لیمونیت این نوع در زیر برخی از باتلاق‌ها یا دریاچه‌های کم‌عمق، در موقعیت‌های مساعد، جایی که سنگ‌های هوازده، آهن در آب تولید می‌کنند که به این حوضه‌ها می‌ریزد، یافت می‌شود. رسوبات قابل توجهی از لیمونیت در مکان هایی که در حال حاضر آب راکد وجود ندارد، یافت شده است، این ذخایر در مقادیر زیادی از هوازدگی سولفید آهن تشکیل می شود.

Siderite معمولاً به رنگ خاکستری یا سفید است؛ در سطح در برابر لیمونیت و آب و هوا که می تواند تا عمق قابل توجهی گسترش یابد مقاومت می کند. یک کلاه زنگ زده می تواند رسوب سیدریت را بپوشاند.

گلوله های سنگ آهن در کارخانه گندله تولید می شوند و به صورت زیر طبقه بندی می شوند:
گلوله های پایه یا خود روان
آگلومره های سنگ آهن ریز به شکل ندول. اصطلاح خود روان به این معنی است که آنها با یک افزودنی قلیایی خاص مانند سنگ آهک یا دولومیت در کارخانه گلوله تولید می شوند. در شارژ مستقیم کوره های بلند برای تولید چدن استفاده می شود.

سنگ آهن آگلومره شده به شکل گلوله، برای استفاده در فرآیندهای احیای مستقیم، که به ناخالصی کمتر و محتوای آهن بیشتری نسبت به کوره بلند نیاز دارند. در فرآیندهای آهن و فولاد به روش احیای مستقیم استفاده می شود که آهن اسفنجی را به عنوان محصول تحویل می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *