لنت ترمز سمند جلویی که باعث آتش سوزی یک خانه شد

در مورد لنت ترمز سمند جلو، آنها نشان می دهند که به دلیل کارایی بسیار زیادی که تولید می کنند، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، آنها از دو قسمت تشکیل شده اند: کالیپر که قسمت استاتیک است و دیسک که قسمت چرخان است.

هنگامی که روغن ترمز روی پیستون های کالیپر فشار می آورد، لنت های ترمز با دیسک تماس می گیرند و باعث ایجاد اصطکاک برای کاهش یا توقف خودرو می شوند. آنها در اتومبیل های با عملکرد بالا یا در اتومبیل های کوچک روی چرخ های جلو استفاده می شوند.

با این حال، برای هدف بررسی، اطلاعات مربوط به سیستم ترمز دیسکی گسترش خواهد یافت، زیرا این است که از لنت ها به عنوان عنصری استفاده می کند که اصطکاک و در نتیجه ترمز خودرو را ایجاد می کند.

ترمزهای دیسکی، همانطور که توسط چیکو و تران (2019) ذکر شده است، عناصر اصطکاکی هستند که در ترمز سیستم های ترمز دیسکی عمل می کنند. به طور کلی، اینها از فولاد آلیاژی کروم ساخته شده اند و به این ترتیب می توانند در برابر دمای بالا مقاومت کنند و تغییر شکل ندهند.

لنت

دو نوع اساسی را می توان یافت:

· دیسک های بدون تهویه، که جامد هستند.

· دیسک های تهویه شده، که در داخل آنها سوراخ هایی به منظور دفع گرما وجود دارد.

از سوی دیگر، آماگوایا و مورنو (2022) اشاره می کنند که دیسک های ترمز دارای مزایای خاصی هستند مانند: آنها در ترمز گیری قوی تر هستند. هنگام ترمزگیری پایداری می دهند. به لطف افزایش دما در اجزای آن، افت کمتری در عملکرد ترمز ایجاد می شود. هزینه ها را به حداقل برسانید.

در مورد کالیپرها، Carrasco (2019) اشاره می کند که اینها کسانی هستند که وظیفه نگه داشتن لنت های ترمز و هل دادن آنها به سمت دیسک را در زمان ترمزگیری بر عهده دارند و در معرض تلاش های بسیار مهمی مانند لرزش، دمای بالا و غیره هستند. در شکل 5 کالیپرهای ترمز نشان داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *