پزشکی توانست با پسته تازه در مشهد سرطان کبد را درمان کند

بارکا و همکاران همچنین در مورد فعالیت آنتی اکسیدانی عصاره پوست پسته تازه در مشهد که با سنجش DPPH اندازه گیری شد، گزارش شد.

گریس و همکاران برای تایید پتانسیل آنتی اکسیدانی پوست پسته، یک سنجش ROS و یک سنجش مهار رادیکال NO انجام داد. علاوه بر این، پسته ( Pistacia veraL. variete Bronte) اسانس بدنه دارای خواص آنتی اکسیدانی و مهار رادیکال های آزاد است.

اسمریگلیو و همکاران این خواص را با استفاده از روش‌های مبتنی بر انتقال اتم هیدروژن و انتقال الکترون برجسته کرد و نتیجه گرفت که این ویژگی‌ها عمدتاً به مقدار بالای هیدروکربن‌های مونوترپن نسبت داده می‌شوند.

التهاب مزمن سیستمیک به عنوان یک عامل زمینه ای در پیشرفت بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک شناخته شده است. پسته حاوی طیف گسترده ای از مواد مغذی و اجزای زیست فعال است که ممکن است التهاب را تعدیل کند.

در حالی که فعالیت های ضد التهابی ترکیبات زیست فعال در پسته در شرایط آزمایشگاهی و در مدل های حیوانی بررسی شده است، با این حال، تعداد محدودی از مطالعات با استفاده از پسته انجام شده است.

مطالعات حیوانی همچنین تأثیر پسته را بر میکروبیوتای روده در موش‌های دیابتی و موش‌هایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه می‌کردند، ارزیابی کردند. یانی و همکاران نشان داد که رژیم غذایی مبتنی بر پسته به مدت چهار هفته قادر به بازگرداندن میکروبیوتای طبیعی و افزایش تعداد باکتری‌های مفید (مانند بیفیدوباکتریوم ، لاکتوباسیلوس ، توری‌باکتر و رومبوتسیا ) در موش‌های مبتلا به دیابت ناشی از استرپتوزوتوسین بود.

ترزو و همکاران یک رژیم غذایی پرچرب همراه با پسته به مدت 16 هفته به 8 موش صحرایی که قبلاً التهاب و دیس بیوز ایجاد شده بودند، تجویز کرد. نتایج نشان داد که مصرف پسته با افزایش تعداد پاراباکتروئیدها، دوریا، آلوباکولوم، توریسی‌باکتر، لاکتوباسیلوس و آنائروپلاسما و کاهش تعداد باکتری‌های مرتبط با التهاب ، التهاب را در موش‌های چاق کاهش داد و اثرات مثبتی را بر ترکیب میکروبیوتای روده تعیین کرد.
دیابت 1 نفر از 11 نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد و پیش بینی می شود تا سال 2045 بیش از 40٪ به 700 میلیون نفر افزایش یابد.

دیابت نوع 2 یک بیماری متابولیک مزمن است که بر هموستاز گلوکز از طریق چندین مکانیسم مختلف تأثیر می گذارد، اما خود را به شکل هیپرگلیسمی طولانی مدت نشان می دهد. یک بررسی سیستماتیک نشان داد که 50-57 گرم پسته روزانه به مدت 1 تا 4 ماه باعث بهبود قابل توجهی در گلوکز ناشتا، انسولین ناشتا، ارزیابی مدل هموستاتیک برای مقاومت به انسولین (HOMA-IR) و فروکتوزامین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *