خط تولید خوراک دام جدید

در این مطلب قصد داریم به خط تولید خوراک دام بپردازیم: کیفیت مناسب با ارزش غذایی مناسب و در عین حال استفاده بهینه از مواد اولیه دائماً در حال تغییر – تولید خوراک دام همیشه نیازمند تصمیم گیری سریع و چابک بوده است.

آخرین راه حل های آزمایش خوراک دام تضمین می کند که شما داده های مورد نیاز برای رشد کسب و کار خود را دارید. آزمایش بسیار منسجم مواد اولیه، محصولات در حال فرآیند و محصولات نهایی به شما کمک می کند تا بیشترین ارزش را از مواد خام بدست آورید و سود بیشتری در تولید پیدا کنید. آخرین دستاوردها در نرم افزار و فناوری شبکه، قابلیت ردیابی محصولات را بدون توجه به مکان و زمان تولید آنها تضمین می کند.

خط تولید خوراک دام جدید

خوراک دام

انتخاب جیره غذایی مناسب و خوراک دام خوب مستقیماً بر کیفیت گوشت در گاوهای پرواری و کیفیت شیر در گاوهای شیری تاثیر می گذارد. خوراکی که هم نیازهای تغذیه ای گاو را تامین کند و هم قیمت مناسبی داشته باشد و علاوه بر آن همیشه در دسترس باشد از مهم ترین ویژگی های بهترین خوراک دام محسوب می شود و کمک می کند تا جیره غذایی گاو مناسب باشد. برای رشد و بهبود کیفیت گوشت گاوهای پرواری و کیفیت شیر گاوهای شیری به مواد مغذی خاصی و همچنین بهترین خوراک دام نیاز است. بیشتر جیره های غذایی گاو و گوساله از ترکیب نسبت های مختلف یونجه، غلات و مواد معدنی گوناگون تشکیل شده است. اما نسبت مواد تشکیل دهنده خوراک آن ها با هم متفاوت است که در ادامه به بررسی جزئی تر آن می پردازیم.

خوراک دام جدید

خوراک دام جدید یونجه می تواند هر ماده مغذی مهمی را برای گاو فراهم کند، اما باید در اوج غنای مواد مغذی خود چیده شود، یعنی قبل از اینکه خیلی خشک شود. یونجه برای اینکه منبع غذایی خوبی برای گاو باشد، باید به دقت درمان و نگهداری شود تا از پوسیدگی و آسیب جلوگیری شود. بسیاری از انواع یونجه وجود دارد که تغذیه خوبی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، یونجه کلسیم و فسفر بیشتری نسبت به یونجه علف دارد، اما برخی از یونجه علف‌ها می‌توانند سرشار از پروتئین باشند. اکثر متخصصان توصیه می کنند که یونجه را با یونجه علف مخلوط کنید، به جای تکیه انحصاری به یونجه. یونجه اغلب برای گاوهای شیری توصیه می شود، اما ممکن است برای گاوهای گوشتی مناسب نباشد، زیرا می تواند منجر به نفخ شود. یونجه حبوبات یکی دیگر از گزینه های مغذی برای گاو است، زیرا سرشار از پروتئین است.

تجزیه و تحلیل خوراک حیوانات به شما امکان می دهد تمام تحویل ها را بررسی کنید. با آزمایش‌هایی که کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد. فناوری تحلیلی مانند مادون قرمز نزدیک (NIR) برای کنترل دقیق پروتئین و چربی با ارزش و همزمان نظارت بر رطوبت، فیبر و سایر پارامترها ایده‌آل است.

کنترل کیفیت با آنالایزرهای سریع و ساده به خوبی ثابت شده است، اما زمانی که مواد خام متفاوت است و منابع جدید جالبی در انتظار بهره برداری هستند، نیاز به کالیبره کردن راه حل های نزدیک مادون قرمز می تواند پتانسیل را محدود کند. به عنوان مثال، چشم انداز استفاده از حشرات به عنوان منبع پروتئین برای خوراک دام یک مفهوم رایج است، اما آیا می توان آن را به همان اندازه که با سویا انجام می دهیم آزمایش کرد؟

خط تولید خوراک دام

تجزیه و تحلیل خوراک دام با منابع پروتئینی جدید: آزمایش خوراک با ابزار مادون قرمز نیازمند جمع‌آوری داده‌ها از آنالیز مرجع و انواع نمونه‌های درگیر برای ایجاد کالیبراسیون‌هایی است که تغییرات طبیعی در نمونه‌ها را منعکس می‌کند، برای مثال در فصول مختلف رشد و شرایط برداشت. هنگامی که یک منبع پروتئین جدید پیدا می شود، به این معنی است که کار کالیبراسیون قابل توجهی باید انجام شود. به عنوان مثال، آزمایش گسترده حشرات به عنوان منبع پروتئین با استفاده از آنالایزرهای موجود، نیازمند شروع جدیدی از نظر توسعه کالیبراسیون است که برای مثال شامل سرمایه‌گذاری در مجموعه‌ای از انواع مختلف حشرات و آزمایش مرجع کار فشرده برای ایجاد مجموعه داده‌های مورد نیاز است. به علاوه، اندازه‌گیری انواع نمونه‌های جدید می‌تواند چالش برانگیز باشد، به عنوان مثال، با غلظت‌های کوچک‌تر پارامترهای اندازه‌گیری شده و تجزیه و خشک کردن طبیعی حشرات برداشت‌شده قبل از اینکه به فرآیند خشک کردن واقعی منتقل شوند.

خوراک دام چیه

خوراک دام چیه Emerge یک محصول انحصاری است که از شیوه‌های آبزی پروری پایدار و فرمولاسیون غذای حیوانات خانگی تمیز پشتیبانی می‌کند. این تنها کنسانتره پروتئین جو نوآورانه است و سازگار با محیط زیست، قابل ردیابی و غیر GMO است.به‌عنوان یک شرکت راه‌حل محور، ما در مورد چالش‌هایی که مشتریان لبنیات خود در هنگام مخلوط کردن جیره‌های خوراک در مزارع خود داشتند، کنجکاو بودیم. آنها به ما در مورد ناکارآمدی، کوچک شدن محصول و مشکل با جیره های تمام شده نادرست گفتند. با هم تصمیم گرفتیم راه حلی پیدا کنیم. آنها می خواستند سهولت دریافت کالاهای خوراک با مشخصات دقیق آنها ترکیب شود و در عین حال کنترل مواد تشکیل دهنده مخلوط ها را حفظ کنند. ما در سال ۲۰۱۵ با ساختن یک مرکز ترکیبی رایانه ای جدید در آیداهو، به هر دو مشکل پرداختیم.

متخصصان تغذیه حیوانات بر روی نیازهای غذایی حیوانات تمرکز می کنند و برای تدوین یک رژیم غذایی سالم و متعادل تلاش می کنند. این شغل به پیشینه علمی قابل توجهی در رفتار حیوانات، زیست شناسی، شیمی، پردازش مواد غذایی و فیزیک نیاز دارد. فرموله کردن یک رژیم غذایی متعادل یک فرآیند پیچیده است.هر دام و حیوان به مواد مغذی و تغذیه جداگانه احتیاج دارد .برای هر شرکت خوراک دام و غذای حیوانات خانگی، متخصصان تغذیه حیوانات در کنار دانشمندان برای تدوین رژیم غذایی حیوانات کار می کنند.شخصی حرفه ای به عنوان یک متخصص تغذیه حیوانات با مدرک لیسانس در علوم دامی یا مدرک مرتبط با علوم دامی و یا مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترا در تغذیه دام نیاز دارد.

چگونه خوراک دام تولید کنیم

کارخانه های خوراک دام در سراسر جهان از چهار فرآیند اساسی برای تولید خوراک دام استفاده می کنند: دریافت مواد خام از تامین کنندگان. ایجاد فرمول خوراک بر اساس سالها تحقیق؛ مخلوط کردن مواد با هم برای ایجاد یک خوراک کامل؛ و بسته بندی و برچسب گذاری خوراک برای اهداف تجاری یا خرده فروشی ارسال شود.

روند تولید خوراک دام ؛ دریافت مواد خام: کارخانه های خوراک دام مواد خام را از تامین کنندگان دریافت می کنند. به محض ورود، مواد تشکیل دهنده وزن، آزمایش و تجزیه و تحلیل از نظر مواد مغذی مختلف و اطمینان از کیفیت و ایمنی آنها انجام می شود. یک فرمول ایجاد کنید: متخصصان تغذیه دوشادوش دانشمندان برای فرموله کردن رژیم های غذایی سالم و متعادل برای دام، طیور، آبزی پروری و حیوانات خانگی کار می کنند. این یک فرآیند پیچیده است، زیرا هر گونه نیازهای تغذیه ای متفاوتی دارد. مخلوط مواد: هنگامی که فرمول مشخص شد، آسیاب مواد را مخلوط می کند تا یک محصول نهایی ایجاد شود. بسته بندی و برچسب: تولیدکنندگان بهترین راه را برای ارسال محصول تعیین می کنند. اگر برای خرده‌فروشی آماده شده باشد، «کیسه بندی و برچسب‌گذاری می‌شود» یا در کیسه‌ای با برچسبی که حاوی هدف، مواد تشکیل دهنده و دستورالعمل‌های محصول است، قرار می‌گیرد. در صورتی که محصول برای استفاده تجاری تهیه شده باشد به صورت عمده ارسال می شود.

چگونه خوراک دام درست کنیم

چگونه خوراک دام درست کنیم ترکیبی که من با آن شروع کردم یک قسمت نخود یا عدس، یک قسمت دانه کتان یا تخمه آفتابگردان، یک قسمت جو و یک قسمت جو دوسر است. من اینها را به صورت عمده از وینکو یا فروشگاه خوراک فروشی می‌خرم، از هر جایی که موقع خرید عمده باشد

بسته به نوع خوراک، فرآیند تولید معمولاً با فرآیند آسیاب شروع می شود. شکل 1 گردش کار برای فرآیند تولید خوراک عمومی را نشان می دهد. آسیاب مواد خام انتخابی برای تولید اندازه ذرات است تا به طور بهینه و آسان توسط حیوانات پذیرفته شود. بسته به فرمولاسیون، خوراک می تواند تا 10 جزء مختلف از جمله کربوهیدرات، پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و مواد افزودنی داشته باشد. جیره خوراک را می توان با همگن سازی متناسب ترکیبات خاص پلت کرد. پلت کردن با روش‌های مختلفی انجام می‌شود، اما رایج‌ترین روش اکستروژن است. یک محیط بهداشتی در طول کل فرآیند تولید خوراک برای اطمینان از کیفیت خوراک مهم است.

خوراک دام شامل چیست

مواد اصلی مورد استفاده در خوراک تجاری تهیه شده، دانه های خوراک است که شامل ذرت، سویا، سورگوم، جو دوسر و جو می باشد. خوراک مرکب همچنین ممکن است شامل پیش‌میکس‌هایی باشد که ممکن است جداگانه نیز فروخته شوند.

انواع خوراک دام : فروش تجاری و تولید صنعتی خوراک دام سابقه ای از دهه 1800 دارد. … خوراک مرکب یکی از رایج ترین انواع خوراک مورد استفاده کشاورزان تجاری، خوراک مرکب است که علوفه یکی از آنها می‌باشد.

بیش از 900 ماده و محصول مشترک کشاورزی برای ایجاد رژیم غذایی حیوانات و حیوانات خانگی استفاده می شود. مواد تشکیل دهنده شامل جو، ذرت، غلات تقطیر، علوفه، میوه ها، مواد معدنی، سورگوم، سبزیجات، ویتامین ها و گندم است. محصولات مشترک، خروجی های یک فرآیند تولید یا واکنش شیمیایی هستند. بسیاری از محصولات کمکی از منابع حیوانی و گیاهی در فرمولاسیون خوراک استفاده می شود. این مواد شامل، اما نه محدود به، پروتئین حیوانی، محصولات کمکی نانوایی، کنجاله خون، مخمر آبجو، تفاله مرکبات، غلات، کنجاله سویا و نمک است.

خوراک دام فروشی

خوراک دام فروشی در مورد مصرف مواد خام، جداسازی و تنظیمات فرآیند مانند استفاده از چسب های افزودنی تصمیمات سریع بگیرید و از رعایت الزامات قانونی اطمینان حاصل کنید. MycoFoss™ با یک فرآیند کاملاً خودکار که به مهارت خاصی نیاز ندارد از خطای انسانی جلوگیری می کند. فقط نمونه زمین را قرار دهید و شروع را فشار دهید. کنترل کیفیت و هزینه با دسترسی آسان به داده ها: نرم افزار شبکه FossManager به شما اجازه می دهد تا محلول MycoFoss™ خود را در شبکه ای از ابزارهای تجزیه و تحلیل دانه و خوراک متصل کنید. • دسترسی به داده های تجزیه و تحلیل از تمام ابزارها و سایت ها برای اطمینان از کیفیت ثابت در سراسر سازمان • نظارت بهتر، پایبندی به مقررات ایمنی مواد غذایی و رویه های عملیاتی استاندارد را تضمین می کند • داده های خود را با پشتیبان گیری و ذخیره سازی طولانی مدت داده ها به صورت ایمن ذخیره کنید.

خوراک دام حمل

سازمان غذا و دارو (FDA یا ما) در حال صدور یک قانون نهایی برای تعیین الزامات برای حمل و نقل، لودر، حمل کننده با وسیله نقلیه موتوری و وسیله نقلیه ریلی، و گیرنده های درگیر در حمل و نقل غذا، از جمله غذا برای حیوانات، برای استفاده از شیوه های حمل و نقل بهداشتی است. برای اطمینان از ایمنی مواد غذایی که حمل می کنند. این اقدام بخشی از تلاش بزرگتر ما برای تمرکز بر پیشگیری از مشکلات ایمنی غذا در سراسر زنجیره غذایی است و بخشی از اجرای قانون حمل و نقل بهداشتی مواد غذایی در سال 2005 و قانون نوسازی ایمنی مواد غذایی در سال 2011 است

بر اساس تحقیقات فائو سازمان ملل متحد، تنها 13 درصد از خوراک جهانی حیوانات (همه حیوانات برای غذا، از جمله مرغ، خوک و گاو) از محصولات غلات تشکیل شده است، و تنها 32 درصد از کل تولید غلات جهانی در سال 2010 برای تغذیه دام استفاده شده است. 86 درصد از خوراک دام جهان از موادی تشکیل شده است که ما به عنوان انسان نمی توانیم آن ها را هضم کنیم، مانند بقایای محصولات زراعی از جمله قلیان و نیشکر. خوک ها و مرغ ها نیز تک معده هستند (مانند انسان) و نمی توانند این محصولات را هضم کنند. با این حال، حیوانات نشخوارکننده مانند گاو، گوسفند و بز می توانند با خیال راحت این مواد را مصرف کرده و آنها را به پروتئین متراکم مواد مغذی برای انسان تبدیل کنند.

چرا خوراک دام گران است

چرا خوراک دام گران است یکی از رایج ترین انواع خوراک مورد استفاده کشاورزان تجاری، خوراک مرکب است. همچنین به عنوان مواد غذایی شناخته می شود، آنها ترکیبی از مواد افزودنی مختلف و مواد خام هستند که به طور خاص برای حیوان مورد نظر فرموله شده اند. آنها اغلب به صورت گلوله یا خرد شده تولید می شوند. مانند ویتامین‌های مدرن برای انسان، می‌توان از آن‌ها برای برآوردن نیازهای تغذیه‌ای کامل حیوانات هدف یا به عنوان مکملی برای سایر مواد اصلی رژیم غذایی حیوانات استفاده کرد. آنها اغلب با ویتامین ها و مواد معدنی اضافی تکمیل می شوند. این در مقادیر نجومی بزرگ تولید می شود و سالانه بیش از 600 میلیون تن در مقیاس جهانی تولید می شود.

خوراک تقریباً 60 تا 80 درصد کل هزینه تولید را تشکیل می دهد. خوراک های تولید شده فقط برای سیری نیستند، بلکه باید مواد مغذی مورد نیاز برای رشد سالم را نیز در اختیار حیوانات قرار دهند. در فرمولاسیون جیره خوکی، مواد مغذی مورد نیاز در مراحل مختلف رشد در ایجاد خوراک مناسب در نظر گرفته می شود. سه روش اساسی برای فرموله کردن رژیم غذایی خوکی استفاده می شود: مربع پیرسون، معادلات جبری و برنامه های خطی (رایانه). در زمان‌های اخیر، برنامه‌های میکرو کامپیوتری در دسترس هستند که رژیم غذایی را برای بسیاری از مواد مغذی متعادل می‌کنند و به تصمیم‌گیری‌های اقتصادی کمک می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *