فروش گياه آپارتمانی ملکه بریتانیا به مبلغ صدمیلیون دلار

در خانه، گیاه آپارتمانی به ما این فرصت را می دهند که بدون خروج از اتاق، خود را در فضای سبز غوطه ور کنیم . یا از تراس اما گلدان ها و گل ها چیزی بیشتر از یک پناهگاه گیاهان خانگی و یک گزینه تزئینی برای ما فراهم می کنند.

طبق مطالعه اخیر دانشگاه بیرمنگام، حتی گیاهان گلدانی در داخل خانه نیز می توانند تاثیر مثبتی بر کیفیت هوایی که تنفس می کنیم داشته باشند. و نیازی به تبدیل اتاق نشیمن به جنگل شهری نیست.

محققان به این نتیجه رسیدند که برای تنفس بهتر در خانه ، کافی است پنج گلدان از گیاهان ساده، پرطرفدار، ارزان و با قابلیت نگهداری آسان قرار دهید. به طور خاص، آنها ترکیبی از پنج گلدان از این سه گونه را آزمایش کرده اند:

زنبق صلح یا اسپاتیفیل (Spathiphyllum wallisii ) .
دراسنا ( Dracaena fragrans ).
زامیوکولکا ( Zamioculcas zamiifolia ).

 

ما نیازی به تبر باغ نداریم. سه گونه از گیاهان آپارتمانی که در این مطالعه گنجانده شده‌اند، انتخاب‌های رایج و محبوب در خانه‌های ما هستند. و همه آنها در لیست گیاهان تقریباً جاودانه و مناسب برای دست های بزرگ قرار می گیرند زیرا گزینه های گیاهی آسان برای مراقبت هستند.

گیاهان آسانی که به تنفس بهتر هوا در خانه کمک می کنند. دانشمندان بریتانیایی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که وارد کردن تنها پنج گیاه به یک اتاق کوچک 15 متر مکعبی (حجمی) می تواند مقدار قابل توجهی دی اکسید نیتروژن (NO2) را از هوای اتاق حذف کند.

وقتی گیاهان را اضافه می کنیم، هوایی که تنفس می کنیم 20 درصد کمتر از این آلاینده رایج شهری در محیط های شهری دارد. دی اکسید نیتروژن گازی سمی است که با سوزاندن سوخت های فسیلی در موتورهای خودرو به ویژه گازوئیل به هوا می رسد.

و به گفته سازمان بهداشت جهانی “ایجاد التهاب قابل توجه راه های هوایی ” که می تواند بیماری های تنفسی مانند آسم را تشدید کند . NO2 همچنین تا حد زیادی مسئول هوای مضری است که در شهرهای بزرگ تنفس می کنیم.

این نوشدارویی یا راه حلی برای کلاهک آلودگی نخواهد بود که به طور مکرر شهرها را پوشش می دهد، اما اگر این همراهان فروتن گیاهی بتوانند به ما در تنفس هوای با کیفیت بهتر کمک کنند، ارزش دارد به آنها فرصت دهیم. و نگهداری و زنده نگه داشتن آنها در خانه بسیار آسان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *