دانلود کتاب اصول تغذیه و خوراک دام چرچ

دامپروری و مصرف فرآورده های حیوانی سهم مهمی در رفاه اقتصادی و تغذیه ای میلیون ها نفر در سراسر جهان دارد. خوراک دام نقش پیشرو در صنایع غذایی جهانی ایفا می کند و خوراک بزرگترین و مهم ترین مؤلفه برای اطمینان از پروتئین های حیوانی ایمن، فراوان و مقرون به صرفه است. دانلود کتاب اصول تغذیه و خوراک دام چرچ از منبع معتبر می تواند به افراد کمک کند تا اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب نمایند. این کتاب، اطلاعات لازم در رابطه با حیوانات مختلف را در اختیار قرار می دهد و سعی دارد آگاهی خواننده را در زمینه نحوه نگهداری، پرورش و تغذیه اصولی حیوانات خصوصا دام، افزایش دهد.

دانلود کتاب اصول تغذیه و خوراک دام چرچ

اصول تغذیه و خوراک دام

درست مانند هر رژیم غذایی دیگری، حیوانات تنها در صورتی می توانند رشد کنند که رژیم غذایی مغذی مناسبی داشته باشند که برای آنها تهیه شده باشد. بدیهی است که تفاوت این است که آنها باید رژیم غذایی خود را تحت نظارت پرورش دهندگان خود قرار دهند و اگر پرورش دهندگان به اطلاعات صحیح مسلح نباشند، نمی توانند مواد مغذی مورد نیاز آنها را برای عملکرد خوب تامین کنند.

به عنوان مراقب حیوانات، این مسئولیت شماست که جیره های غذایی مناسب آنها را جمع آوری کنید تا اطمینان حاصل کنید که تمام مواد مغذی مناسب در رژیم غذایی آنها وجود دارد. 6 مولفه اساسی وجود دارد که باید هنگام تنظیم برنامه تغذیه خود به آنها توجه کنید

انرژی یک عنصر حیاتی در رژیم غذایی حیوانات است زیرا منبع نیرو برای کاری که باید انجام دهند را در اختیار آنها قرار می دهد. در طول مراحل رشد، منبع رشد، توانایی آنها در تولید مثل و لاکتات (لبنیات) نیز می باشد. مقدار انرژی که حیوان خواهد داشت با توجه به انواع مواد مغذی موجود در خوراک تعیین می شود. همانطور که در مورد رژیم غذایی خود انجام می دهید، باید ترکیب خوراک را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که ترکیب غذا به اندازه مورد نیاز حیوانات است.

پروتئین جزء اصلی عضله، اندام داخلی، مو و ساختار پوست است. پروتئین در خوراکی که به حیوان می دهید تامین می شود. پروتئین ها آمینو اسیدهای ضروری مورد نیاز دام را در اختیار دام ها قرار می دهند. گونه دقیقی که شما دارید، ترکیب واقعی خوراک را تعیین می کند. محتوای مناسب فیبر بسیار مهم است؛ زیرا اجازه هضم و عبور مواد مغذی مصرفی را به حیوان می دهد.

اطمینان از داشتن جیره صحیح می تواند باعث صرفه جویی در هزینه، بهبود تولید شیر و کیفیت شیر ​​و بهبود تولید گوشت گاو شود. برای کمک بیشتر به شما، مشاوران واجد شرایط ما می توانند راهنمای لازم را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

افزایش تقاضا برای گوشت و محصولات حیوانی و در نتیجه افزایش تولید دام تجاری از عوامل کلیدی رشد بازار است. با توجه به افزایش آگاهی مصرف کنندگان نسبت به سلامتی، تقاضای فزاینده ای برای لبنیات و محصولات گوشتی به عنوان منبع مواد مغذی مختلف وجود دارد که بر نیاز به خوراک دام تأثیر مثبت می گذارد.

علاوه بر این، افزایش آگاهی در مورد مزایای سلامتی مواد تشکیل دهنده حاوی جلبک در خوراک دام یکی دیگر از عوامل اصلی رشد بازار است. ریزجلبک ها نقش مهمی در غنی سازی خوراک دام با مواد مغذی برای مراحل اولیه رشد دام دارند. همچنین تولید تخم مرغ، شیر و گوشت مرغوب را تضمین می کند و در عین حال رشد فیزیکی را افزایش می دهد.

اصول تغذیه و خوراک دام چرچ

اصول تغذیه و خوراک دام چرچ خوراک دام منبع مهمی از مواد مغذی برای حیوانات است. همانطور که انسان به مواد مغذی حیاتی نیاز دارد، همانطور که حیوانات نیز برای رشد و امرار معاش خود به مواد مغذی نیاز دارند. مصرف بیشتر گوشت، لبنیات و فرآورده های طیور، ارزش خوراک دام را در بازار جهانی افزایش داده است.

در بازار، انواع مختلفی از محصولات غذایی برای حیوانات موجود است، مانند وعده های غذایی مبتنی بر پروتئین، گیاهان یونجه، خوراک گیاهان مخلوط، پوسته، علف های مرتعی، تفاله چغندر قند و بسیاری دیگر. تولیدکنندگان خوراک دام به شدت از مقررات ایمنی غذا پیروی می کنند.

غذا دادن به حیوانات ضروری است، اما مواردی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و مقدار خوراک دام را تعیین می کند. اینها باید شناخته شوند تا از هدر رفتن یا کمبود خوراک های موجود جلوگیری شود. قبل از تغذیه حیوانات باید موارد زیر در نظر گرفته شود:

  1. شرایط اقلیمی/ آب و هوایی: وضعیت آب و هوا یا آب و هوا تعیین کننده میزان مصرف خوراک توسط حیوانات است. در هوای گرم، غذای کمتری مصرف می کنند و آب بیشتری می نوشند و برعکس در هوای سرد.
  2. وضعیت سلامتی: یک حیوان بیمار همیشه نسبت به یک حیوان سالم اشتهای کمتری یا بی اشتهایی برای غذا خواهد داشت.
  3. ماهیت خوراک: حیوانات به خوراک های پلت شده بیشتر از خوراک های ریز یا پودری علاقه دارند. آنها بیشتر از خوراک پلت شده استفاده می کنند. خوش طعم بودن خوراک باید مورد توجه قرار گیرد زیرا هر چه خوراک گوارتر باشد میزان مصرف خوراک بیشتر می شود.
  4. در دسترس بودن آب: آب باید به طور آزاد (همیشه) برای حیوانات قبل و بعد از دادن غذا به آنها در دسترس باشد. حیوانات زمانی که آب کافی برای نوشیدن در حین و بعد از تغذیه داشته باشند، به اندازه کافی غذا می خورند.
  5. وضعیت فیزیولوژیکی حیوانات: وضعیت فیزیولوژیکی یک حیوان مقدار خوراکی را که قرار است مصرف کند تعیین می کند. به عنوان مثال، حیواناتی که از بچه های جوان شیر می دهند، نسبت به حیواناتی که این کار را نمی کنند، غذای بیشتری مصرف می کنند. به همین ترتیب، گاوهای شیری که به طور منظم دوشیده می شوند، نسبت به گاوهای خشک، غذا و آب بیشتری مصرف می کنند.

قبل از تعیین مقدار خوراک دام باید به نکات فوق توجه شود. اصل تغذیه و تغذیه دام باید در هر دامداری درک و اعمال شود. برای به دست آوردن بهترین نتیجه از حیوانات خود، باید به آنها غذای مغذی و آب کافی بدهید. زمانی است که حیوانات شما از خوراکی که به آنها می‌ دهید «راضی» هستند، با عملکرد خوب واکنش متقابل خواهند داد

دانلود کتاب اصول تغذیه و خوراک دام

حیوانات تبدیل کننده مواد و انرژی برای تولید مواد غذایی و پشم با کیفیت بالا برای مصرف و استفاده انسان هستند. پستانداران، پرندگان، ماهی ها و میگوها برای زنده ماندن، رشد، نمو و تولید مثل به مواد مغذی نیاز دارند. به عنوان یک رشته جالب، پویا و چالش برانگیز در علوم زیستی، تغذیه حیوانات طیف وسیعی از شیمی، بیوشیمی، آناتومی و فیزیولوژی تا تولید مثل، ایمونولوژی، آسیب شناسی و زیست شناسی سلولی را در بر می گیرد؛ بنابراین، تغذیه یک موضوع اساسی در تولید دام، طیور و ماهی و همچنین پرورش و سلامت حیوانات همراه است.

این کتاب با عنوان اصول تغذیه حیوانات مشتمل بر چندین فصل، پیشرفت‌ های اخیر در بیوشیمی، فیزیولوژی و آناتومی پایه ‌ای را برای درک چگونگی استفاده از مواد مغذی توسط نشخوارکنندگان و غیرنشخوارکنندگان فراهم می‌ کند. کتاب با مروری بر پایه های فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی تغذیه حیوانات آغاز می شود و به دنبال آن شرح مفصلی از خواص شیمیایی کربوهیدرات ها، لیپیدها، پروتئین ها و اسیدهای آمینه ارائه می شود.

این ماده به پوشش هضم، جذب، انتقال و متابولیسم درشت مغذی ها، انرژی، ویتامین ها و مواد معدنی در حیوانات کمک می کند. برای ادغام دانش اولیه تغذیه با تغذیه عملی حیوانات، این کتاب با بحث در مورد نیازهای تغذیه ای حیوانات برای نگهداری و تولید و همچنین تنظیم مصرف غذا توسط حیوانات ادامه می یابد. در نهایت، کتاب با صحبت درباره افزودنی های خوراکی تمام می شود.

انرژی موجود در خوراک نشان دهنده توانایی خوراک برای کمک به عملکرد بهینه گاو است (مانند نگهداری، تولید شیر، تولید مثل، افزایش شرایط، فعالیت و رشد). انرژی موجود در رژیم غذایی از کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها (در صورت نیاز به پروتئین مازاد) تامین می شود. انرژی را می توان به عنوان انرژی ناخالص، قابل هضم، قابل سوخت و ساز و خالص تعریف کرد.

خرید کتاب اصول تغذیه و خوراک دام

خرید کتاب اصول تغذیه و خوراک دام خوراک دام نوعی فرآورده غذایی است که برای مصرف طیور، نشخوارکنندگان، خوک و آبزیان از جمله سایرین رشد و تولید می‌شود. این محصول از طریق ترکیب محصولات با محتوای غذایی بالا مانند یونجه، سیلو، کاه، غلات جوانه زده، روغن ها و حبوبات تولید می شود.

علفزارهای علوفه برای تغذیه دام استفاده می شود و در سطح جهانی تخمین زده شده است که آنها 26 درصد از مساحت زمین و 70 درصد از سطح کشاورزی را تشکیل می دهند. علوفه غذای اصلی اکثر حیوانات خانه دار است. مقدار و انواع خوراک اضافی تنها زمانی قابل تعیین است که آگاهی از کیفیت علوفه مورد استفاده مشخص شود. علوفه بسیار متغیر است. استفاده از ارقام «متوسط» در فرمول‌بندی جیره‌ها می‌تواند جیره‌های نادرست به دست آورد.

خوراک خریداری شده پرهزینه است و تنها زمانی می تواند بازده اقتصادی داشته باشد که در ارتباط با آگاهی از کیفیت علوفه مورد استفاده استفاده شود. علوفه باید قبل از شروع برنامه تغذیه زمستانه آزمایش شود. در حالت ایده‌آل، نمونه‌های بیشتری باید در طول زمستان گرفته شود تا بتوان جیره‌ها را برای در نظر گرفتن تغییر ترکیب سیلو تنظیم کرد.

در حالی که مفاهیم کلاسیک و مدرن تغذیه حیوانات در سراسر کتاب مورد تاکید قرار گرفته است، تمام تلاش شده است تا آخرین پیشرفت ها در این زمینه در حال گسترش گنجانده شود، به طوری که خوانندگان در رشته های مختلف بیولوژیکی بتوانند بیوشیمی و فیزیولوژی را با تغذیه، سلامت، ادغام کنند و از وجود بیماری در پستانداران، پرندگان و سایر گونه های جانوری (مانند ماهی و میگو) آگاه شوند.

تمام فصول کتاب به وضوح ادبیات ضروری مربوط به اصول تغذیه حیوانات را ارائه می دهند که باید برای محققان دانشگاهی، پزشکان، مبتدیان و سیاست گذاران دولتی مفید باشد. این کتاب یک مرجع عالی برای متخصصان و یک کتاب درسی جامع برای دانشجویان ارشد و کارشناسی ارشد در رشته های علوم دامی، بیوشیمی، زیست پزشکی، زیست شناسی، علوم غذایی، تغذیه، دامپزشکی و رشته های مرتبط است. پس از خرید کتاب اصول تغذیه و خوراک دام می توان به موضوعات زیر دسترسی پیدا کرد:

  1. فصل 1 مبانی فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی تغذیه دام
  2. فصل 2 شیمی کربوهیدرات ها
  3. فصل 3 شیمی لیپیدها
  4. فصل چهارم شیمی پروتئین و اسیدهای آمینه
  5. فصل پنجم متابولیسم و ​​تغذیه کربوهیدرات ها
  6. فصل ششم متابولیسم و ​​تغذیه لیپیدها
  7. فصل 7 متابولیسم و ​​تغذیه پروتئین و اسیدهای آمینه
  8. فصل 8 متابولیسم انرژی
  9. فصل نهم تغذیه و متابولیسم ویتامین ها
  10. فصل دهم تغذیه و متابولیسم مواد معدنی
  11. فصل 11 الزامات تغذیه ای برای نگهداری و تولید
  12. فصل 12 تنظیم مصرف غذا توسط حیوانات
  13. فصل 13 مواد افزودنی خوراک دام

مجله علوفه و خوراک دام

افزایش تقاضا برای محصولات حیوانی در بین انسان ها می تواند تقاضای بازار خوراک دام را تسریع کند. تمرکز زیاد روی سلامت حیوانات باعث رشد بازار خواهد شد. علاوه بر این، افزایش تمرکز بر سلامت حیوانات و حرکت رو به رشد حامیان رشد طبیعی نیز باعث رشد بازار خوراک دام خواهد شد. افزایش دامداری احتمالاً منجر به افزایش تقاضای خوراک دام می شود. افزایش آگاهی مصرف کنندگان از مزایای استفاده از افزودنی های خوراک برای کاهش بیماری، نیاز بازار خوراک دام را نیز تامین کرده است.

به عنوان یک انجمن بین المللی برای تحقیقات علمی فرضیه محور، مجله علوفه و خوراک دام مقالات اصلی را در زمینه های فیزیولوژی حیوانات، بیوشیمی و فیزیولوژی تغذیه، تغذیه حیوانات، فناوری خوراک و نگهداری (فقط زمانی که مربوط به تغذیه حیوانات باشد) منتشر می کند.

خوراک دام را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: غلات و علوفه. خوراک غلات شامل بخش غلات گیاهان مانند جو، ذرت یا میلو است. می توان آن را به صورت گلوله پردازش کرد یا به طور کامل تغذیه کرد. غلات کامل بسته به زمان برداشت، رطوبت آنها و بسیاری از عوامل دیگر می توانند از نظر کیفیت و تغذیه بسیار متفاوت باشند. خوراک پلت برای ارائه یک رژیم غذایی متعادل و جلوگیری از برخی ناهماهنگی هایی که می تواند در هنگام تغذیه غلات کامل مشکل ساز باشد، طراحی شده است.

دانه‌ها آزمایش می‌شوند و اگر از نظر هر یک از مواد مغذی اصلی کم باشند، می‌توان مکمل‌هایی برای تعادل مواد مغذی در خوراک اضافه کرد. علوفه ها مجموعه وسیعی از گیاهان هستند که حیوان باید هنگام چرا انتخاب کند. اینها می توانند علف های بومی، حبوبات، مراتع آراسته یا چمنزارهای چوبی و طیف وسیعی از گیاهان موجود در یک مرتع متعادل باشند. اما مگر اینکه در آن دنیای عالی با دسترسی به علوفه با کیفیت خوب در تمام طول سال زندگی کنید، در برخی مواقع باید برای حفظ سلامتی، رژیم غذایی دام خود را با یونجه یا غلات تکمیل کنید.

اساس هر رژیم غذایی مناسب برای دام، علوفه و علوفه با کیفیت بالا است؛ رایج ترین آنها یونجه است. گاو، گوسفند، بز و اسب دارای سیستم گوارشی پیچیده ای هستند که به آنها اجازه می دهد از فیبرهای گیاهی استفاده کنند که انسان قادر به پردازش آن نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *