از آنجایی که سیاستهای مربوط به چاقی نسبتاً جدید هستند، ارزیابیهای چیپس میوه خشک تجربی برنامههایی با هدف بهبود عادات غذایی کودکان هنوز نسبتاً نادر است.
در این بخش، بدون تظاهر به جامع بودن، مروری کوتاه بر این ادبیات ارائه می کنیم.
رشتهای از ادبیات بر تأثیر برنامههای غذایی مدرسه، که الزامات تغذیهای را برای مبارزه با چاقی کودکان تحمیل میکند، متمرکز شده است.
تعدادی از مطالعات اخیر اثرات دو برنامه معروف اجرا شده را تحلیل کرده اند
کمپین چیپس میوه مدرسه اتحادیه اروپا در پایان سال 2008 برای افزایش مصرف میوه و سبزیجات توسط کودکان و ترویج عادات غذایی سالم و الگوهای تغذیه متعادل تر راه اندازی شد.
این کمپین شامل (الف) توزیع محصولات برای کودکان در مدرسه بود.
ب) ارائه اطلاعات در مورد یک رژیم غذایی صحیح و سالم به کودکان، معلمان و والدین.
در ایتالیا این کمپین چیپس میوه استوایی توسط وزارت سیاست های کشاورزی ایتالیا به طور مشترک با وزارت آموزش و تحقیقات اجرا شد.
ما مدارس درمان شده و درمان نشده را با سوپرمارکتهای متعلق به دو زنجیره ملی مطابقت میدهیم، که برای آنها اطلاعاتی در مورد فروش روزانه انواع تنقلات شور و شیرین با قند افزوده و/یا چربی اشباع شده قبل و بعد از کمپین داریم.
تطبیق بر اساس فاصله است: ما ذخیرههایی از چیپس میوه نارنگی را که در یک شعاع معین از مدرسه درمانشده قرار دارند، و ذخیرههای خارج از این شعاع را بهعنوان کنترلکننده تعریف میکنیم.
این استراتژی تطبیق نشان می دهد که ما فقط نمونه فرعی درمان شده را در نظر می گیریم
انتظار میرود این سیاستها بر رفتار تأثیر بگذارند، زیرا آگاهی و دانش در مورد پیامدهای سلامتی عادات غذایی را افزایش میدهند.
- منابع:
- تبلیغات: