عسل تک نفره کشت چین موجب مسمویت بچه های دبستان شهدای تهرانی شد

سازمان ملل متحد دقیقاً برای تشویق دولت ها، سازمان ها، جامعه مدنی و شهروندان علاقه مند به حفاظت از گرده افشان ها و زیستگاه آنها برای تولید عسل تک نفره کشت چین، 20 می را روز جهانی زنبور عسل اعلام کرده است.

روز جهانی زنبور عسل آگاهی را در مورد نقش اساسی زنبورها و سایر گرده افشان ها در حفظ سلامت مردم و کره زمین افزایش می دهد. این تاریخ به روز تولد آنتون جانشا است که در قرن هجدهم پیشگام تکنیک‌های زنبورداری مدرن در زادگاهش اسلوونی بود و زنبورها را به خاطر توانایی‌شان در کار بسیار سخت و نیاز به توجه کمی تحسین می‌کرد.

برای اطلاعات بیشتر، با ماریتا ساکالیان ، مسئول ارشد مدیریت برنامه UNEP و هماهنگ کننده اکوسیستم های سالم و مولد تماس بگیرید.

در این روز جهانی زنبور عسل ، به گفتگوی #WorldBeeDay بپیوندید و سهم خود را در #SaveTheBees انجام دهید.

عسل

در اینجا اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کمک به حفظ زنبورها و سایر گرده افشان ها انجام دهید:

گل های شهددار مانند گل همیشه بهار یا آفتابگردان را برای اهداف تزئینی در بالکن ها، تراس ها و باغ ها بکارید.
عسل و سایر محصولات کندو را از نزدیکترین زنبوردار محلی خود بخرید.
کودکان و نوجوانان را از اهمیت زنبورها آگاه کنید و حمایت خود را از زنبورداران اعلام کنید. یک مزرعه گرده افشان در بالکن، تراس یا باغ خود از علفزارهای قدیمی که دارای تنوع بیشتری از گل هستند، نگهداری کنید و گیاهان شهد زا بکارید. زمانی که باد نمی‌وزد، آن‌ها را اسپری کنید، چه صبح زود و چه در شب که زنبورها گل‌ها را ترک می‌کنند.

آنها غذای باکیفیت – عسل، ژل رویال و گرده – و سایر محصولات مانند موم زنبور عسل، بره موم و زهر زنبور عسل را ارائه می کنند.

همانطور که در گزارش مهم سال 2019 از پلتفرم علمی-سیاست بین دولتی در زمینه تنوع زیستی و خدمات اکوسیستمی (IPBES) اشاره شده است، “متون مقدس در مورد زنبورها در همه ادیان اصلی جهان اهمیت آنها را برای جوامع بشری در سراسر جهان در هزاره ها برجسته می کند.”اقدام فوری انجام دهد اما نشانه های مثبتی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *