پولیش چکمه روی سکوی راه آهن در بمبئی، هند محصولات واکس کفش اقلام کم ارزشی هستند که به ندرت خریداری می شوند.
تقاضا واکس چرم مصنوعی بی کشش است یا تا حد زیادی نسبت به تغییر قیمت حساس نیست و حجم فروش عموما کم است.
در کل بازار واکس کفش، حدود 26 درصد از فروش را خمیر، 24 درصد کرم، 23 درصد را آئروسل ها و 13 درصد را مایعات تشکیل می دهد.
در سالهای اخیر، تقاضا برای محصولات واکس کفش بی رنگ و پولیش کفش یا ثابت بوده یا کاهش یافته است.
یکی از دلایل جایگزینی تدریجی کفش های رسمی با کفش های کتانی برای استفاده روزمره است.
مارک های متعدد و همچنین مارک های فروشگاهی موجود است.
دو حوزه عمده فروش واکس کفش وجود دارد: برای عموم مردم، و متخصصان و تجارت، مانند تعمیرکاران کفش، و پینه دوز.
درصد فروش بین دو فروشگاه تقریباً قابل مقایسه است.
کیوی همچنان برند غالب لهستانی کفش در بیشتر نقاط جهان است و در بیش از 180 کشور به فروش می رسد و 53 درصد از سهم بازار را در سراسر جهان در اختیار دارد.
امروزه واکس کفش چرم گلشاد در استرالیا، کانادا، فرانسه، هند، پاکستان، آفریقای جنوبی، اسپانیا، بریتانیا و ایالات متحده تولید می شود.
دیگر برندهای پیشرو عبارتند از: Kelly’s، Shinola، Lincoln Shoe Polish، Meltonian، Angelus و Cherry Blossom.
کیوی توسط شرکت آمریکایی سارا لی پس از خرید Reckitt and Colman در سال 1991 و Knomark در سال 1987 خریداری شد.
کمیسیون تجارت فدرال حکم داد که سارا لی باید مالکیت خود را از این شرکت ها در سال 1994 واگذار کند تا از تبدیل شدن آن به یک انحصار جلوگیری کند.
از زمان این حکم، سارا لی از دستیابی به هر گونه دارایی یا شرکت مرتبط با محصولات شیمیایی مراقبت از کفش در ایالات متحده بدون تأیید کمیسیون قبلی منع شده است.
کمیسیون رقابت واکس کفش خانگی در بریتانیا نیز انحصار بالقوه سارا لی در صنعت مراقبت از کفش را بررسی کرد.
- منابع:
- تبلیغات: